News
Next concerts
Orgelkonzert für die Gesellschaft
der Orgelfreunde
Werke von Bach/Liszt und Arnold Schoenberg
Werke von Bach/Liszt und Arnold Schoenberg
Martin Haselböck | Orgel
Thu, 01. Aug 2024
20:00
Hamburg | On Tour
ORGELKONZERT HAMBURGER ORGELSOMMER
Martin Haselböck
Werke von Schoenberg, Krenek, Cristobal Halffter und Ligeti
Martin Haselböck | Orgel
Fri, 16. Aug 2024
19:00
Stadtpfarrkirche, Bad Ischl | On
Tour
Bruckner in Bad Ischl: MUSIC FOR BRASS AND ORGAN
Martin Haselböck
Kirch'Klang Festival Salzkammergut
KIRCH'KLANG Festival
Bruckner in Bad Ischl
MUSIK FOR BRASS AND ORGAN
Werke von A. Bruckner, L. Vierne u.a.
Eivind Berg, Orgel
Vienna Academy Brass (Blechbläserensemble)
Martin Haselböck, Dirigent
Große Romantik verspricht das Konzert „Bruckner in Bad Ischl“ mit Musik für Orgel und Blechbläser: Organist Eivind Berg improvisiert über jene Themen, die Bruckner bei der Hochzeit von Erzherzogin Valerie zum Klingen brachte, er spielt die Fantasie über die Kaiserhymne des Wiener Hoforganisten Rudolf Dittrich und gemeinsam mit dem Bläserchor das symphonische Werk des Bruckner-Schülers Friedrich Klose. Für die Pariser Kathedrale Notre Dame entstand der beeindruckende Triumphmarsch von Louis Vierne, während die Bläserfassung des Adagios der Siebten Symphonie zu Bruckners Beerdigung in der Wiener Karlskirche gespielt wurde. Mauricio Kagels „Märsche, um den Sieg zu verfehlen“ bieten den notwendig nachdenklichen Kontrast.
www.kirchklang.at
Bruckner in Bad Ischl
MUSIK FOR BRASS AND ORGAN
Werke von A. Bruckner, L. Vierne u.a.
Eivind Berg, Orgel
Vienna Academy Brass (Blechbläserensemble)
Martin Haselböck, Dirigent
Große Romantik verspricht das Konzert „Bruckner in Bad Ischl“ mit Musik für Orgel und Blechbläser: Organist Eivind Berg improvisiert über jene Themen, die Bruckner bei der Hochzeit von Erzherzogin Valerie zum Klingen brachte, er spielt die Fantasie über die Kaiserhymne des Wiener Hoforganisten Rudolf Dittrich und gemeinsam mit dem Bläserchor das symphonische Werk des Bruckner-Schülers Friedrich Klose. Für die Pariser Kathedrale Notre Dame entstand der beeindruckende Triumphmarsch von Louis Vierne, während die Bläserfassung des Adagios der Siebten Symphonie zu Bruckners Beerdigung in der Wiener Karlskirche gespielt wurde. Mauricio Kagels „Märsche, um den Sieg zu verfehlen“ bieten den notwendig nachdenklichen Kontrast.
www.kirchklang.at
Sat, 14. Sep 2024
19:30
Brucknerhaus
Linz | On Tour
BRUCKNERS SINFONIEN IM ORIGINALKLANG
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
PROGRAMM
Franz
Liszt (1811–1886)
Ungarische Rhapsodie Nr. 2 d-moll, S. 359, Nr. 2 (1847, 1857–60)
Konzert für
Klavier und Orchester Nr. 2 A-Dur, S. 125 (1830–39, rev. 1849, 1853, 1857, 1861)
– Pause –
Anton
Bruckner (1824–1896)
Sinfonie Nr. 2 c-moll, WAB 102 (1871–72, rev. 1873, 1876) „Fassung 1872“
BESETZUNG
Kit Armstrong | Klavier
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck | Dirigent
Mon, 16. Sep 2024
21:00
Zorlu Performing Arts Center
Istanbul, Istanbul | On Tour
JOHN MALKOVICH | THE INFERNAL COMEDY
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
Hollywood-Star John Malkovich präsentiert
in der Rolle von Jack Unterweger dessen post mortem geschriebene, also fiktive Autobiographie, in der er erstmalig die angebliche
ganze Wahrheit über das Leben und Sterben des Serienmörders erzählt.
John Malkovich, Schauspiel
Chen Reiss, Sopran
Susanne Langbein, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck, Leitung
Michael Sturminger, Text & Regie
John Malkovich, Schauspiel
Chen Reiss, Sopran
Susanne Langbein, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck, Leitung
Michael Sturminger, Text & Regie
Martin Haselböck & Orchester Wiener Akademie
Bach, Mozart & Beethoven did not compose their masterpieces for the instruments used by the symphonic orchestras of today
- indeed, nor did later composers, such as Brahms and Bruckner. They wrote for quite a different sound-world: violins and
cellos with gut strings, early oboes and flutes, valveless trumpets and horns, and timpani stretched with goatskin allow the
clear and transparent, yet velvety, soft sound the composers had in mind.
This 'original sound' has been the focus of our artistic work for more than 30 years now. In this time, the audience's interest has increased enormously, and many distinguished musicians who perform on both modern and historical instruments have become affiliated with our ensemble.
This 'original sound' has been the focus of our artistic work for more than 30 years now. In this time, the audience's interest has increased enormously, and many distinguished musicians who perform on both modern and historical instruments have become affiliated with our ensemble.
The orchestra's international reputation has been established through several pioneering achievements in concert, opera and
on recordings: the first performances of Mozart's great operas on period instruments; the award-winning recordings of Baroque
oratorios from their places of origin; the performances of the piano concertos of Liszt and Brahms performed on the pianos
the composers themselves used; the multi-award-winning recording series of Liszt's complete orchestral works; and the RESOUND
concert series, featuring the works of Beethoven performed in the historical venues of their first performances. An
essential role in achieving these great moments of music making and interpretive depth is filled by funded research and musicological
support.
This voyage of musical discovery can only continue with your support. Follow us into this world, where the 'familiar' is experienced anew, again and again.
This voyage of musical discovery can only continue with your support. Follow us into this world, where the 'familiar' is experienced anew, again and again.