News
Next concerts
Sun, 14. Aug 2022
15:30
Narodowe
Forum Muzyki, Wroclaw, Polen | On Tour
JOHN MALKOVICH | THE INFERNAL
COMEDY
Orchester Wiener Akademie
Hollywood-Star John Malkovich präsentiert
in der Rolle von Jack Unterweger dessen post mortem geschriebene, also fiktive Autobiographie, in der er erstmalig die angebliche
ganze Wahrheit über das Leben und Sterben des Serienmörders erzählt.
John Malkovich, Schauspiel
Chen Reiss, Sopran
Susanne Langbein, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Wrocław Baroque Orchestra
Martin Haselböck, Leitung
Michael Sturminger, Text & Regie
John Malkovich, Schauspiel
Chen Reiss, Sopran
Susanne Langbein, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Wrocław Baroque Orchestra
Martin Haselböck, Leitung
Michael Sturminger, Text & Regie
Sun, 14. Aug 2022
19:00
Narodowe Forum Muzyki, Wroclaw, Polen | On
Tour
JOHN MALKOVICH | THE INFERNAL COMEDY
Orchester Wiener Akademie
Hollywood-Star John Malkovich präsentiert in der Rolle von Jack Unterweger dessen post mortem geschriebene, also fiktive Autobiographie,
in der er erstmalig die angebliche ganze Wahrheit über das Leben und Sterben des Serienmörders erzählt.
John Malkovich, Schauspiel
Chen Reiss, Sopran
Susanne Langbein, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Wrocław Baroque Orchestra
Martin Haselböck, Leitung
Michael Sturminger, Text & Regie
John Malkovich, Schauspiel
Chen Reiss, Sopran
Susanne Langbein, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Wrocław Baroque Orchestra
Martin Haselböck, Leitung
Michael Sturminger, Text & Regie
Sat, 10. Sep 2022
20:00
Teatro Mayor Julio Marios Santo Domingo, Bogotá, Kolumbien | On Tour
Konzert Orquesta Filarmónica de Bogotá
Martin Haselböck
Joseph Haydn
Symphonie mit dem Paukenschlag, Hobb. I 94
Anton Bruckner
Symphonie Nr. 4 „Die Romantische“
Orquesta Filarmónica de Bogotá
Martin Haselböck | Dirigent
Symphonie mit dem Paukenschlag, Hobb. I 94
Anton Bruckner
Symphonie Nr. 4 „Die Romantische“
Orquesta Filarmónica de Bogotá
Martin Haselböck | Dirigent
Sun, 09. Oct 2022
11:00
Franz Liszt Konzertsaal, Liszt Festival Raiding | On
Tour
LISZT _ ZUM ERSTEN MAL GEHÖRT
Orchester Wiener Akademie
Schubert/Liszt: Zwei Märsche für Orchester
Schubert/Liszt: Drei Lieder für Sopran und Orchester:
Die junge Nonne - Lied der Mignon - Gretchen am Spinnrad
Liszt: Jeanne d’arc au bûcher - Scène dramatique für Sopran und Orchester (Uraufführung)
Liszt: Ce qu’on entend sur la montagne (Bergsymphonie) – Symphonische Dichtung Nr. 1
Sumi Hwang, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
Schubert/Liszt: Drei Lieder für Sopran und Orchester:
Die junge Nonne - Lied der Mignon - Gretchen am Spinnrad
Liszt: Jeanne d’arc au bûcher - Scène dramatique für Sopran und Orchester (Uraufführung)
Liszt: Ce qu’on entend sur la montagne (Bergsymphonie) – Symphonische Dichtung Nr. 1
Sumi Hwang, Sopran
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
Thu, 13. Oct 2022
19:30
Odeon Theater, Wien | Vienna
PAGANINI IN WIEN
Orchester Wiener Akademie
Resound
„In Paganinis Adagio hörte ich einen Engel singen“,
sprach Franz Schubert nach einem Konzert Paganinis in Wien zu seinem Freund Eduard von Bauernfeld, „Ich sage Dir, so ein Kerl
kommt nicht wieder“. Wir spielen für Sie jenes Konzertprogramm, das Franz Schubert am 13. April 1828 im Großen Redoutensaal
hören konnte.
Luigi Cherubini: Ouvertüre zur Oper Medea
Niccolò Paganini: Konzert Nr. 1 in Es-Dur, in originaler Skordatur
Giovanni Pacini: Scena ed Aria „Tacete! Ohimé, quei cantici“ aus der Oper Temistocle
Niccolò Paganini: Sonata con Variationi über die Preghiera aus der Oper „Mose“ von Rossini
Gioachino Rossini: Cavatina „Di tanti palpiti“ aus der Oper Tancredi
Niccolò Paganini: Variationen über die Cavatina „Di tanti palpiti“ aus der Oper Tancredi
Mario Hossen, Violine
Nicole Brandolino, Mezzosopran
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
Einführungsvortrag: 18:30 Uhr | Univ.-Prof.in Mag.a Dr.in Melanie Unseld
Luigi Cherubini: Ouvertüre zur Oper Medea
Niccolò Paganini: Konzert Nr. 1 in Es-Dur, in originaler Skordatur
Giovanni Pacini: Scena ed Aria „Tacete! Ohimé, quei cantici“ aus der Oper Temistocle
Niccolò Paganini: Sonata con Variationi über die Preghiera aus der Oper „Mose“ von Rossini
Gioachino Rossini: Cavatina „Di tanti palpiti“ aus der Oper Tancredi
Niccolò Paganini: Variationen über die Cavatina „Di tanti palpiti“ aus der Oper Tancredi
Mario Hossen, Violine
Nicole Brandolino, Mezzosopran
Orchester Wiener Akademie
Martin Haselböck
Einführungsvortrag: 18:30 Uhr | Univ.-Prof.in Mag.a Dr.in Melanie Unseld
Martin Haselböck & Orchester Wiener Akademie
Bach, Mozart & Beethoven did not compose their masterpieces for the instruments used by the symphonic orchestras of today
- indeed, nor did later composers, such as Brahms and Bruckner. They wrote for quite a different sound-world: violins and
cellos with gut strings, early oboes and flutes, valveless trumpets and horns, and timpani stretched with goatskin allow the
clear and transparent, yet velvety, soft sound the composers had in mind.
This 'original sound' has been the focus of our artistic work for more than 30 years now. In this time, the audience's interest has increased enormously, and many distinguished musicians who perform on both modern and historical instruments have become affiliated with our ensemble.
This 'original sound' has been the focus of our artistic work for more than 30 years now. In this time, the audience's interest has increased enormously, and many distinguished musicians who perform on both modern and historical instruments have become affiliated with our ensemble.
The orchestra's international reputation has been established through several pioneering achievements in concert, opera and
on recordings: the first performances of Mozart's great operas on period instruments; the award-winning recordings of Baroque
oratorios from their places of origin; the performances of the piano concertos of Liszt and Brahms performed on the pianos
the composers themselves used; the multi-award-winning recording series of Liszt's complete orchestral works; and the RESOUND
concert series, featuring the works of Beethoven performed in the historical venues of their first performances. An
essential role in achieving these great moments of music making and interpretive depth is filled by funded research and musicological
support.
This voyage of musical discovery can only continue with your support. Follow us into this world, where the 'familiar' is experienced anew, again and again.
This voyage of musical discovery can only continue with your support. Follow us into this world, where the 'familiar' is experienced anew, again and again.